Kolegij Uvod u e-učenje je izborni predmet na I. godini Integriranog preddiplomskog i diplomskog sveučilišnog studija Medicina koji se održava u zimskom (I.) semestru, a sastoji se od 25 sati seminara, ukupno 25 sati (1,5 ECTS).
Cilj kolegija je omogućiti usvajanje korištenja dostupnih alata za vizualnu komunikaciju i učenje (poput Canva, Mind Map, Camtasia i sl. ovisno o prethondom iskustvu u radu s takvim alatima moguće je korištenje nekih drugih alata koji s vremenom postaju dostupni) te alata za mrežno održavanje nastave (sustav Merlin, Big Blue Button, Adobe Connect) i njihovih funkcionalnosti u formalnom, neformalnom i informalnom učenju te spoznati proces nastave i učenja prilagođene digitalnom dobu te uputiti na razvoj kritičkog stava spram obilja informacija dostupnih putem mreže. Sadržaj ovog kolegija usmjeren je na primjenu mrežnih tehnologija i alata (za vizualnu komunikaciju i učenje) u svakodnevnom radu. U širem kontekstu povezan je sa svim ostalim predmetima jer nadopunjuje proces učenja primjenom digitalnih tehnologija.
Sadržaj predmeta je sljedeći:
Poimanje procesa tradicionalnog i e-učenja te upoznavanje sa sustavom za on-line nastavu Merlin kao formalne platforme za e-učenje u RH, a koja je temeljena na otvorenom sustavu Moodle koji se koristi na mnogim sveučilištima u svijetu.
Izvršavanje zadataka predviđeno je korištenjem sustava pri usvajanju gradiva, potrazi za izvorima, korištenju multimedijalnih zapisa, prezentaciji, samovrednovanju te vrednovanju naučenog.
Sadržaj predmeta organiziran je kao proces u kojem se savlada prihvaćanje zadatka, planiranje, izrada, kolaborativni rad, aktivno sudjelovanje i komunikacija uporabom dostupnih alata na platformi i istraživanjem drugih alata, njihova procjena i korištenje te prezentacija naučenog. Tim procesom obuhvaćeno je pretraživanje, procjena i korištenje znanstvenih informacija dostupnih na mreži, uporaba wiki-tehnologije, elektroničkih bilježnica, organizatora, i sl.
Cilj je u konačnici savladati digitalne vještine u učenju, komunikaciji i međusobnoj suradnji koje će omogućiti prihvaćanje novih tehnologija u procesu nastajanja stručnjaka za potrebe digitalnog društva.
ISHODI UČENJA ZA PREDMET:
I. KOGNITIVNA DOMENA – ZNANJE
1. Usporediti prednosti i nedostatke e-učenja u usporedbi s klasičnim oblicima učenja, a u kontekstu digitalnog društva.
2. Analizirati mogućnosti alata za komunikaciju i suradnju u virtualnom okruženju za učenje.
II.PSIHOMOTORIČKA DOMENA – VJEŠTINE
1. Prezentirati uporabu odabranog alata e-učenja za potrebe organizacije i planiranja vremena u procesu studiranja i samoprocjene uspješnosti učenja i ispunjavanja plana učenja.
2. Prezentirati uporabu odabranog alata e-učenja za potrebe komunikacije s nastavnicima i s kolegama studentima, napose u timskom radu i zajedničkim projektnim zadatcima.
3. Primijeniti nove vještine učenja primjenom alata e-učenja.
Izvođenje nastave:
Nastava se izvodi u online obliku u potpunosti kao seminarska nastava.
Studentu je obveza pripremiti gradivo o kojem se raspravlja na završnoj prezentaciji projekata.
Nastavnik ocjenjuje sudjelovanje studenta u radu seminara (pokazano znanje, razumijevanje, sposobnost postavljanja problema, zaključivanje, itd. kroz predviđene aktivnosti).
Popis seminara s pojašnjenjem:
Seminar 1. – seminar 5.: Uvod u e-učenje i primjena digitalne tehnologije u učenju i poučavanju
Ishodi učenja: Usporediti prednosti i nedostatke e-učenja u usporedbi s klasičnim oblicima učenja, a u kontekstu digitalnog društva.
Seminar 6. – seminar 10.: Sustavi za e-učenje
Ishodi učenja: Usporediti prednosti i nedostatke sustava za e-učenje.
Seminar 11. – seminar 15.: E-alati
Ishodi učenja: Analizirati mogućnosti alata za komunikaciju i suradnju u virtualnom okruženju za učenje.
Seminar 16. – seminar 20.: E-alati za organizaciju i planiranje vremena u procesu studiranja
Ishod učenja: Prezentirati uporabu odabranog alata e-učenja za potrebe organizacije i planiranja vremena u procesu studiranja i samoprocjene uspješnosti učenja i ispunjavanja plana učenja.
Seminar 21. – seminar 23.: E-alati za potrebe komunikacije s nastavnicima i s kolegama studentima
Ishod učenja: Prezentirati uporabu odabranog alata e-učenja za potrebe komunikacije s nastavnicima i s kolegama studentima, napose u timskom radu i zajedničkim projektnim zadatcima.
Seminar 24. i seminar 25.: Prezentiranje uporabe odabranog e-alata u svrhu učenja
Ishod učenja: Primijeniti nove vještine učenja primjenom odabranog alata e-učenja