Kolegij Medicinska informatika je obvezni predmet na II. godini Integriranog preddiplomskog i diplomskog sveučilišnog studija Medicina koji se održava u ljetnom semestru, a sastoji se od 10 sati seminara i 10 sati vježbi, ukupno 20 sati (1,5 ECTS).
Cilj kolegija je omogućiti studentima integriranog studija medicine usvajanje znanja i vještina potrebnih za razumijevanje i korištenje informacijskih tehnologija u medicinskoj praksi, korištenje zdravstvenih informacijskih sustava u bolnici, informatičke potpore medicinskom odlučivanju, upravljanju medicinskim podatcima i informacijama te unaprjeđenju zdravstvene zaštite. Upoznati studente s mogućnostima korištenja informatičke tehnologije i postupaka tijekom trajne izobrazbe i usavršavanja.
Sadržaj predmeta je sljedeći:
Temeljni informatički pojmovi, upravljanje medicinskim podatcima, teorija i obradba informacija, računalna komunikacija i priopćavanje. Primjena medicinskoinformatičkih postupaka. Važnost, ustroj i uporaba medicinskog jezika, šifriranja i klasifikacija. Ustroj i važnost elektroničkog zapisa bolesnika i elektroničkog medicinskog zapisa. Računalna raščlamba bioloških signala i medicinskih slika. Građa i uporaba medicinskih baza podataka i baza podataka sa stručnim i znanstvenim radovima s područja biomedicine. Strategije upravljanja i klasifikacija medicinskog znanja. Medicina temeljena na dokazima. Zdravstveni informacijski sustavi u primarnoj i bolničkoj zdravstvenoj zaštiti. Sustavi za pomoć pri medicinskom odlučivanju i njihova uporaba u obradbi bolesnika te u stjecanju, obradbi i prikazu medicinskog znanja. Građa i uloga medicinskih modela i modeliranje. Sigurnost i povjerljivost medicinskih podataka.
ISHODI UČENJA ZA PREDMET:
I. KOGNITIVNA DOMENA – ZNANJE
Usvajanje znanja i vještina potrebnih za razumijevanje, korisnu i odgovornu uporabu metodologije obradbe informacija te informacijske i komunikacijske tehnologije u medicini .
II.PSIHOMOTORIČKA DOMENA – VJEŠTINE
Oblikovanje i izradba neformatizirane i formatizirane medicinske dokumentacije. Pretraživanje i korištenje medicinske literature te kritičko iznalaženje i uporaba medicinskih informacija na mreži. Poznavanje medicinskih klasifikacija i sustava medicinskog nazivlja i šifriranja.
Izvođenje nastave:
Nastava se izvodi u obliku seminara i vježbi. Za seminarsku nastavu studenti su podijeljeni u 6 seminarskih skupina, a za vježbe još dodatno, svaka seminarska skupina u dvije vježbovne podskupine koje broje 10-14 studenata. Nastava se održava u predavaonicama glavne zgrade Fakulteta i u Informatičkoj učionici (prizemlje, lijevo). Dio seminarske nastave održava se za sve studente kao pokazna nastava.
Studentska informatička učionica je opremljena s petnaest osobnih računala, a vježbe pokrivaju rad s programima koji rade u okruženju operativnog sustava Windows. Sva su računala umrežena i spojena na internet i opremljena slušalicama. Tijekom vježbi svaki student radi samostalno na računalu.
Studentu je obveza pripremiti gradivo o kojem se raspravlja na seminarima. Student priprema zadano gradivo prije svakog seminara iz udžbenika i odabranih mrežnih sadržaja te ga samostalno priprema i prezentira tijekom nastave i o njemu raspravlja s ostalim studentima i nastavnikom.
Nastavnik ocjenjuje sudjelovanje studenta u radu seminara (pokazano znanje, razumijevanje, sposobnost postavljanja problema, zaključivanje, itd.).
Studenti se tijekom nastave ocjenjuju na svakoj nastavnoj jedinici seminara. Tijekom seminara ocjenjuje se provjera znanja svakog studenta na temelju zadanog gradiva iz udžbenika i odabranih mrežnih sadržaja te seminarski rad koji studenti izrađuju samostalno na zadane teme te prezentiraju na nastavi. Ocjenjuje se sadržaj, obuhvatnost i poznavanje teme seminarskog rada, izradba prezentacije i kvaliteta izlaganja. Ukupno se na seminarima ostvaruje 24% ocjenskih bodova.
Vježbe su organizirane u 5 cjelina. Na svakoj vježbi ocjenjuje se točnost i kvaliteta vježbovnog zadatka. Praktični rad na vježbama izvodi se informatičkoj učionici i svaki student samostalno na računalu izrađuje vježbovni zadatak. Na vježbama se ostvaruje najviše 35% ocjenskih bodova.