Kolegij Javno zdravstvo je obvezni predmetna VI. godini Integriranog preddiplomskog i diplomskog sveučilišnog studija Medicina koji se održava u XI. semestru, a sastoji se od 30 sati predavanja, 15 sati seminara i 15 sati vježbi, ukupno 60 sati (4 ECTS). Kolegij se izvodi u predavaonicama Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, a predavanja će se održavation-line.
Način i oblik izvođenja nastave može biti promijenjen u ovisnosti o epidemiološkoj situaciji povezanoj s epidemijom COVID-19o čemu će studentina vrijeme biti obaviješteni.
Cilj kolegija je upoznavanje studenta s razvojem, ulogom i funkcioniranjem javnog zdravstva kod nas i u svijetu te o načinu funkcioniranja i organizacije zdravstvenog sustava.
Sadržaj predmeta je sljedeći:
Studenti će naučiti što je to javno zdravstvo, koji su najznačajniji javnozdravstveni izazovi 21. stoljeća, načinu organizacije zdravstvene zaštite za sve populacijske skupine i u različitim iznenadnim situacijama. Nadalje, studenti će usvojiti znanja o specifičnostima organizacije zdravlja u zajednici, specifičnostima organizacije zdravstvene i socijalne skrbi, načinima financiranja i osnovama upravljanja u zdravstvenoj i socijalnoj skrbi, zdravstvenoj ekonomici te načinima provedbe javnozdravstveni intervencija.
ISHODI UČENJA ZA PREDMET:
I. KOGNITIVNA DOMENA – ZNANJE
Na kraju kolegija studenti će moći:
- objasniti važnost javnog zdravstva u 21. stoljeću te njegov utjecaj na organizaciju i pružanje zdravstvene zaštite,
- razlikovati razine zdravstvene zaštite, prepoznati načine financiranja te njihov utjecaj na dostupnost i korištenje zdravstvene zaštite,
- objasniti značaj i organizaciju sustava socijalne skrbi u Republici Hrvatskoj,
- interpretirati različite izazove današnjice i načine organiziranja i pružanja zdravstvene zaštite,
- objasniti važnost i načine provođenja javnozdravstvenih intervencija.
II. PSIHOMOTORIČKA DOMENA – VJEŠTINE
Na kraju kolegija studenti će moći identificirati metodologiju koja se koristi u javnozdravstvenim istraživanjima te je povezati s praksom i kreirati načine evaluacije.
Izvođenje nastave:
Nastava se izvodi u obliku predavanja, seminara i vježbi. Aktivno sudjelovanje studenta u nastavnom programu nastoji se postići izvođenjem seminara koje studenti unaprijed pripreme, a tijekom vježbi provedu istraživanje u zajednici. Tijekom predavanja se studente nastoji aktivno uključiti u razmišljanje o tematskoj problematici. Seminari studente pripremaju za samostalno rješavanje problema i integrativno promišljanje. Aktivno sudjelovanje studenta u nastavnom programu nastoji se postići samostalnim čitanjem dostupne i provjerene literature izvođenjem ispravnih zaključaka, provođenjem istraživanja u zajednici te izradom seminarskih radova. Na vježbama će studenti podijeljeni u grupe izraditi javnozdravstveni program/projekt za zadani javnozdravstveni prioritet koji će biti utemeljen na mentorski vođenoj analizi baza podataka, odabirupojedinog prioriteta i izradi konkretnog programa/projekta. Studentu je obveza pripremiti gradivo o kojem se raspravlja.
Nastavnik ocjenjuje sudjelovanje studenta u radu seminara (pokazanoznanje, razumijevanje, sposobnost postavljanja problema, zaključivanje, itd.).