Course
Cilj ovog predmeta je objasniti povezanost duhovnosti i psihičkih bolesti, te utjecaj duhovnosti u procesu liječenja shizofrenih bolesnika, depresivnih bolesnika, anskioznih bolesnika i ovisnika, te bolesnika s poremećajima osobnosti, s obzirom da se sve više kako tjelesnih tako i psihičkih bolesti povezuje s duhovnosti, a ista se razmatra i kao mogući uzročni čimbenik u nastaku istih.
Veći dio predmeta je orijentiran na predavanjima o dosadašnjim spoznajama o duhovnosti i psihičkim bolesnima, uz prikupljanje dosadašnjih istraživanja vezanih za povezanost duhovnosti i navedenih psihičkih bolesti.
Studenti će tijekom predmeta dobiti dosadašnje teoretske spoznaje o povezanosti određenih psihijatrijskih bolesti i duhovnosti, prikupljat će stručnu i znastvenu literaturu koju će prezentirati kroz seminare, uz diskusije.
Nadalje će tijekom vježbi s psihijatrijskim bolesnicima pokušati identificirati koji vid duhovne terapije bi se mogao primjeniti kod kontretnog bolesnika. Kao pripremu za taj rad studenti će dobiti na uvid koje vrste duhovne terapije se mogu primijenjivati kod psihijatrijskih bolesnika, napose shizofrenih i depresivnih, te anskioznih i ovisnika o alkoholu i drugim psihokativnim tvarima, te bolesnika s poremećajima osobnosti.
Razvijanje općih kompetencija (znanja i vještina):
Istraživački pristup sadržaju kolegija
Timski rad
Uporaba dostupne literature na Internetu i bazama podataka
Izrada kvalitetne prezentacije
Prezentiranje sadržaja neke tematske cjeline drugim studentima i nastavniku
Razvijanje specifičnih kompetencija (znanja i vještina).
Objasniti povezanost određenih skupina psihičkih bolesti i duhovnosti
Razumjeti specifičnosti određenih skupina psihičkih bolesti i duhovnosti
Razumjeti značaj i utjecaj duhovnosti u procesu liječenja odrđenih skupina psihičkih bolesti.
Frančišković T., Moro Lj. i sur. Psihijatrija. Zagreb: Medicinska naklada; 2009.
Ljubičić Đ.:Duhovnost i psihijatrija. Rijeka: Medicinski fakultet Rijeka, Sveučilište u Rijeci, 2010.
Ljubičić Đ.i suradnici: Duhovnost i depresija. Rijeka: Medicinski fakultet Rijeka, Sveučilište u Rijeci, 2010.
Svi sadržaji koji nisu obuhvaćeni obveznom literaturom objaviti će se na Internet stranici kolegija.
Nikić M.: Očima psihologa teologa. Zaklada biskup Josip Juraj, Zagreb, 2015.
Szentmartomni M.: Psihologija Duhovnog Života, Filozofsko-teološki Institut Družbe Isusove, Zagreb 2011.
Internet i razne baze podataka (PubMed, Ovid...) za pretraživanje najnovijih objavljenih članaka iz područja duhovnosti i određenih psihičkih bolesti.
Redovito pohađanje nastave, izdrada seminara na zadanu temu.
Ocjenjivanje studenata provodi se prema važećem Pravilniku o studijima Sveučilišta u Rijeci, te prema Pravilniku o ocjenjivanju studenata na Medicinskom fakultetu u Rijeci (usvojenog od strane Fakultetskog vijeća).
Rad studenta na predmetu vrednuje se i ocjenjuje tijekom nastave i na završnom ispitu.
Student može prikupiti 50 bodova tijekom nastave (10 prisustvo na nastavi, 10 aktivnost u nastavi i 30 bodova izradom seminarskog rada) i 50 bodova na završnom ispitu.
Završnom ispitu mogu pristupiti studentni koji tijekom nastave sakupe 25 i više bodova.
Ispitu na mogu pristupiti studenti koji su sakupili manje od 25 bodova ili su izostali više od 30% nastavnih sadržaja (odnosno 30% predavanja, 30% seminara i 30% vježbi).
Završni ispit sastoji se od usmenog ispita
Usmeni ispit donosi maksimalno 50 bodova, a sastoji se od usmene provjere teoretskog znanja o duhovnosti i određenim duševnim poremećajima. Minimalni broj bodova za prolazak je 50% i više, odnosno 25 i više bodova.
Ocjenjivanje studenata vrši se primjenom ECTS (A-F) i brojčanog sustava (1-5). Ocjenjivanje u ECTS sustavu izvodi se apsolutnom raspodjelom, te prema diplomskim kriterijima ocjenjivanja na način da konačnu ocjenu čini broj sakupljenih bodova kroz nastavu i na ispitu na slijedeći način:
90-100 bodova...odličan (5)A;90-100%
75-89,9 bodova ...vrlo dobar (4) B; 75-89,9%
60-74,9 bodova...dobar (3) C;60-74,9%
50-59,9 bodova ...dovoljan (2)D;50-59,9%
0-49,9 bodova....nedovoljan (1) F;0-49,9%
Learning outcomes
Definicija duhovnosti. Teorijske spoznaje o duhovnosti. Prikaz povijesnog razvoja shizofrenije, etiologije bolesti uz razmatranje duhovnosti kao mogućem uzročnom čimbeniku.
Learning outcomes
Povezanost duhovnosti i anksioznih poremećaja, te liječenje duhovnom terapijom.
Learning outcomes
Povezanost duhovnosti i bolesti ovisnosti, te liječenje duhovnom terapijom.
Learning outcomes
Naučiti kako voditi razgovor sa shizofrenim bolesnikom i da li i koju vrstu duhovne terapije primjeniti kod istog
Learning outcomes
Naučiti kako razgovarati s depresivnim bolenikom i da li i koju vrstu duhovne terapije primjeniti kod istog
Learning outcomes
Naučiti razvovarati s anskioznim bolesnikom i osobama s poremećajem osobnosti i da li i koju vrstu dhovne terapije primjeniti kod istih
Learning outcomes
Naučiti razgovarati s ovisnikom i da li i koju vrstu duhovne terapije primjeniti kod istog
Learning outcomes
Sudjelovati u raspravi s voditeljem Centra i usvojiti osnovna znanja o hagioterapiji
| Academic year | |
|---|---|
| 2022/2023 | [Download] |